سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بر شهوت چیره شو، تا حکمتت کامل گردد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

اولین دلیل بر وجود خداوند متعال، فطرتی است که در وجود انسان است. این فطرت، ضمیری است پوشیده اما دارای بصیرت و آگاهی که هر زمان انسان فطرت خود را سالم گردانیده و تزکیه نماید، پرده از روی حقایق برداشته می‌شود و انسان، شعور پیدا می‌کند و باور و عقیده به وجود خدا اقطار درونش را فرا می‌گیرد. او این طور احساس می‌کند که از آنجایی که وجود خدا ظاهرتر و روشن‌تر از هر چیز دیگری است لذا نیازی به دلیل ندارد.

از عارفی سئوال شد: خدایت را به چه چیز (چگونه) شناختی؟ جواب داد: خدایم را به واسطه خدایم شناختم. درباره این معنا (وجود خدا) ابن عطاء الله اسکندری می‌گوید: خدایا چگونه بر تو استدلال می‌شود به چیزی که در وجود خود به تو نیاز دارد؟!

به طور کلی باید گفت: آنچه که بدون برهان و مقدمات منطقی به انسان یاد می‌دهد که2=1+1، همان نیرو به او یاد می‌دهد که برای او خدایی است که انسان از او بی‌نیاز نیست، یعنی بدون نیاز به استدلال و انتقال از معلوم به سوی مجهول و از مقدمات به سوی نتایج می‌توان پی به وجود خدا برد.


 نوشته شده توسط حسین کربلایی در شنبه 89/5/2 و ساعت 8:58 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

جهانبینی صحیح = زندگی سالم
حسین کربلایی
براستی به چه خدایی معتقدیم؟ کدامین خدای را می پرستیم؟ صفات و مشخصات خدایی که می پرستیم چیست؟ اگر به خدایی کامل و بی عیب معتقدیم پس چرا در اعتقادمان دچار تزلزل می شویم؟ اینجا مجالی است برای بحث در مورد خدا. از گفتگو با شما خرسند خواهم شد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 14633
جستجو در صفحه

خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو