سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
زیبایی دانشمند در عمل به دانشش است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

این همه فشار و زد و خورد و غوغاهائی که در دنیا در ازمنة مختلفه برای خدا شناسی به وجود آمده برای چیست؟ خداشناسی بشر را به چه کار می آید؟ اگر انسان خدا را نشناسد چه عیبی پیدا می شود؟ اگر در این باره نفهمد چه ضرری دارد؟ اثر عمل خداشناسی چیست؟ 

راستی فایده کدام است؟

ممکن است بگوئید که فایدة آن ترقی روحی و نزدیک کردن راه حقیقت و کم کردن زحمت و فشار برای وصول به حقیقت و آماده شدن برای مقامات پس از تحول (مرگ) است. بلی این درست ولی برای این زندگی نیست. فایدة خداشناسی برای این دنیا کدام است؟ کسی که خداشناس نیست قائل به آن دنیا نیست.

فایدة‌ واقعی آن در یک کلام است: امید، کسی که در خدا مشکوک است امید به جای دیگر ندارد. امید به بعد ندارد که دنبال وظیفة ‌صحیح خلقت خود برود. امید رفتن به کجا دارد؟ او که مافوقی قائل نیست و امیدوار به رفتن به دنیای دیگر نیست تا به مقامی برسد. او تنها در فکر مادیات است. اما کسی که خداشناس است هم مادیات را دارد و هم صاحب امید به مراحل تحول بعد از حیات است. ایده آل و آرمان بشر امید است. اگر امید نباشد و چشم به راه ترقی بعدی نباشد کاری نمی کند وقتی شخص به خدا شناسائی پیدا کرد امید هم دارد. همه چیز بر روی امید بنا شده است. پایة هر کار برروی امید است و تا شخص امیدوار نباشد کاری انجام نمی دهد.

 


 نوشته شده توسط حسین کربلایی در شنبه 89/5/2 و ساعت 9:21 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

جهانبینی صحیح = زندگی سالم
حسین کربلایی
براستی به چه خدایی معتقدیم؟ کدامین خدای را می پرستیم؟ صفات و مشخصات خدایی که می پرستیم چیست؟ اگر به خدایی کامل و بی عیب معتقدیم پس چرا در اعتقادمان دچار تزلزل می شویم؟ اینجا مجالی است برای بحث در مورد خدا. از گفتگو با شما خرسند خواهم شد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 14639
جستجو در صفحه

خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو